Bloggen? That’s so 2025!
De dag van vandaag lijkt hapklare (video)content de norm en long copy verleden tijd. Maar guess what? Zelfs in 2025 blijft bloggen een absolute must in je contentstrategie. Je moet niet alleen vertrouwen op ons woord, maar ook op dat van Google. Zo bewijst de zoekmachine elke keer opnieuw dat bloggen écht werkt. Dus, waarom zou je geen blogpagina aan je website toevoegen? Hieronder zetten we de voordelen van bloggen voor je op een rijtje!
Ready? Set. Go(ogle)!
Let’s start with the basics: zoekmachineoptimalisatie (aka SEO). Google geeft de voorkeur aan websites waar actief waardevolle content op wordt geplaatst. Als jij regelmatig over relevante content blogt en gebruik maakt van SEO keywords (populaire zoektermen), pikt Google je eruit als een actieve informatiebron. Dit wordt beloond door de zoekmachine met meer zichtbaarheid en een hogere positie in Google. Meer zichtbaarheid = meer clicks = meer potentiële klanten.
Be your own expert
Door het delen van blogs toon je je expertise en laat je zien dat je mee bent met de laatste trends in je vakgebied. Dat helpt bij het winnen van vertrouwen bij potentiële klanten. Bezoekers zijn vaak niet op zoek naar een website vol verkooppraatjes, maar wel naar één die hen écht helpt. Hou vooral dit in het achterhoofd: hoe vaker iemand je blog leest, hoe groter de kans dat ze iets bij je kopen, zich inschrijven voor je nieuwsbrief óf contact met je opnemen.
In our repurposing era
Waarom zou je een blog alleen maar delen op je website? Deel je blog op in verschillende topics et voilà, je hebt de basis voor leuke social media-posts, interessante nieuwsbrieven of zelfs reels en TikToks. Op deze manier haal je met minimale moeite maximaal bereik!
Een sterke blog is dus méér dan gewoon wat neerpennen: denk aan strategische zoekwoorden, een slimme call-to-action en een doordachte structuur.
Is bloggen voor jou eerder een “blog” aan je been? No worries, wij draaien er onze pen niet voor om. Geef ons gerust een seintje via emma@kommaf.be!